Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 25 juni 2016

MIDSOMMARNATTSDRÖMMAR OCH GRANSKOTTSIRAP

Hade du sju sorters blommor under din huvudkudde inatt, så att du kunde drömma om din tillkommande man?? 
Jag hade plockat sju sorters blommor, men vågade inte lägga dom under kudden.....för man vet ju inte vad som kan dyka upp i en gammal bondmoras dröm.! 


Förresten så har jag ju redan en gubbe, hua!  mig om jag skulle ha två, så jag satte mina blommor i en vas istället.... säkrast så!! 



Tror du att någon av den yngre generationen idag, lägger några blommor under sin huvudkudde??... knappast! 
De tar nog till säkrare metoder, genom att prova sig fram till den rätte. 

Idag var det tid att sila granskottsirapen och den fick sedan koka i en kvart för att tjockna. 


Såå gudagott!... till glassen och även till ostbrickan. 

Väntan i tre veckor på att sirapen skulle bli klar för att kunna smakas, var väl värt ! 




Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: