Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 13 juni 2016

VAD DET ÄR HÄRLIGT!!!

Igår hade vi ännu en dag med sol, så det gäller att vattna i pallkragarna. 
Tänk att jag lyckades med mina grönsaksodlingar, nu skördas det för glatta livet dagligen...... härligt! 

Tomatplantorna har jag på verandan, så förhoppningsvis ska de bära tomater i år. 

Här sitter en stolt bondmora och begrundar underverket! 
Nog ser hon allt lite högfärdig ut??... och du tycker kanske "vad är det som är så märkvärdigt med lite grönsaker i täppan",egentligen ingenting !" 
Men för mig som inga gröna fingrar har, är det här rena rama UNDERVERKET!... 

Hann även med en ridtur igår, på en och en halv timme efter jobbet , ingen längre tur, men man får vara glad för det lilla. 
Såg att smultronen nu var röda, men det blev inte plockat några, det tar jag en annan dag... Eilifur fick istället beta en stund.... gratis är gott, sägs det!! 

Jag planterade en massa stockrosplanter i fjor och trodde att de skulle blomma i år...... men icke, endast två har klarat sig, de andra har en mängd vildsådda digitalius lyckats kväva. 

Gick ut en tur med hundarna igår kväll, för att plocka några buketter med vilda blommor, att ta med mig till jobbet idag. Dikena hade blivit klippta, så där var inte mycket  att plocka.....men skam den som ger sig, till sist fick jag ihop till tre små buketter. 

Nu önskar jag att du får en bra tisdag. Kram /Ingela 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: