Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 4 juni 2016

BONDMORAN FICK LUFT UNDER VINGARNA IDAG

Kan snart inte längre minnas när jag senast tillbringade dagen inomhus, jag vistas ute från morgon till kväll. 


Men äntligen fick vi regn här, det friskade upp..... men det hade behövts mycket mera. 

Idag  har jag varit på Väla (ett STORT köpcenter, som jag normalt försöker undvika, men idag hade jag mitt ena barnbarn med, för jag skulle hitta något fint smycke att ge henne.
Emilia som hon heter ska nu sluta i nionde klass och har kämpat duktigt i skolan, så hon är värd att uppmuntras för fortsatte studier. 

En annan vet ju inte vad som är inne just nu, när det gäller smycken..... förresten inget annat heller, därför är det lättare att låta henne själv välja. 
Det må jag säga, otroligt vad det fanns att välja på.....inte bara när det gäller smycken. 

Nu för tiden ska det vara märken på allt, vad kostar inte det?? 
Jag själva struntar i allt vad märke heter, jag köper det som är snyggt.... jag är väl Mossig! 
Jag fick köpt något helt annat till mig själva, bryr mig inte så värst mycket om smycken..... så nu har jag en riktigt tjock instruktionsbok att läsa, för att kunna få ut så mycket som möjligt......."du kan ingenting, ta med dig dit du går!"...... det är mitt måtto, nu för tiden. 
Hur som helst, så har jag haft en trevlig eftermiddag tillsammans med barnbarnet. 

Åter hemma där jag passar bäst, men det var inte helt fel, att bondmoran fick luft under vingarna och fick se var staborna har sina strövområden... "på Väla köpcentrum" och du jag avundas dom inte det minsta! 
Älskar lantlivet och allt vad det medför. 


Sitta och höra fårens bräkande i hagen och se hästarna som går och betar, det är livet för mig! 


Detta inlägget innehöll både lite ifrån stadslivet och lantlivet, det är ju så att vi alla är olika och väl är väl det? 
Ha det gott där du befinner dig och trivs bäst! 
Kram Ingela 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: