Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 8 juni 2016

RECEPT VID RYGGONT!





Ja det var frågan, idag har jag en fridag , skulle jag starta på det tråkiga och tunga arbetet med att tömma djupbäddarna i hästarnas boxar? Något som jag drar mig för, men det ska göras, fick nog fundera lite på det..... risken är stor att jag kommer att känna av det i rygg och armar och jag ska jobba två dagar till i denna veckan..... men jag får se! 
Lite mellanmål tackar inte hästarna, nej tack till och stallkatten hjälper till... tror han!! 




 Vad har du nu fått syn på... aha en annan katt i närheten, då gäller det att du visar vem som bestämmer här!! 

Jag fick mockat ut en djupbädd, det var styrketräning som heter duga. 
Jag fick inte mer ont i ryggen, än jag hade innan. 



Jag har förslitningsskador i ländkotorna, därav ryggont..... då jag inte har ridit på ett tag pga av det varma vädret, känner jag av det onda i ryggslutet. Men det fick jag rådat bot på, med en ridtur ikväll. 
Jag tycker att har man problem med sin rygg, då borde läkaren skriva ut ett recept på ridning. 
Håller jag bara igång med ridning, då känner jag inte av något ryggont! 

Fari blev ryktad och sadlad, men jisses vad korta stigbyglarna var. Javisst, jag har inte ridit honom sedan Sofia var här och red.... därav de korta stigbyglarna. 

Idag var det inte bara mina ryggmuskler som fick jobba, jag red i väldigt kuperad terräng, så Fari fick verkligen jobba. Han höll på att gå omkull, men redade upp det i sista stund. 


Ps. Lider du av ryggont?.... prova på att rida och se om det även kan hjälpa dig. Ds.
Du får ha det gott!  Kram /Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: