Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 17 juni 2016

HADE TÄNKT MIG NÅGOT ANNAT!

Är ingen fotbollsfantast, men idag skulle jag hem för att se Sverige spela mot Italien.... hade laddat upp med chips och godis. 
Men det blev varken till att se fotbollsmatch eller äta chips och praliner. 
När jag kollade över fåren, fick jag se att en av tackorna låg för sig själv.... inte normalt. Jag fick konstaterat att hon hade en rejäl hälta på vänster bakben. 
Så det var bara till att försöka få in henne i stallet, så hon inte belastar sitt ben. 
Jag kan väl säga att det inte var så populärt, men skam den som ger sig, så till slut hade vi både tackan och den övriga flocken inne i stallet. 
Tackan blev satt i egen box, de andra kan gå ut och in efter behag. 

De andra fåren, fattar inte varför hon har blivit instängd och skild ifrån övriga gänget. 



Hon ser längtansfullt ut, då de andra fåren går ut igen på betet. 

Inte lätt att förstå sitt eget bästa, men med lite kraftfoder som plåster på såren....blev plötsligt allting lättare för henne. 





Jag tycker inte det var någon större förlust, att jag inte fick hejat på Sverige under matchen, för vi förlorade med 0-1! 
Pralinerna lär slinka ner oavsett match eller inte..... kvällen är låång!! 
Du får ha en fortsatt skön fredagskväll. 
Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: