Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 12 juni 2016

MYS TILLSAMMANS MED SMÅFOLKET.

Söndag och slut med festligheterna, nu återgår vi till "Lantlivet"  igen. 
Det börjar jag med mockning och så ska jag försöka att få mockat ur, en djupbädd i  ytterligare en hästbox idag. 

Igår hade jag och småfolket (shettlandshästarna) mys inne i stallet, de ryktades och gjordes fina....de såg ut till att tycka om att bli ompysslade....vi hade lite mysigt tillsammans. 
Mulle (Merlin) är en guda snäll häst, som inte har haft det så lätt, innan han blev köpt hit till gården..... en underbar kille! 


Han kommer för alltid att stanna här på gården och ha det bra. 
Lilla Wilda var två år när jag köpte henne. Hon var en riktig liten argbigga när hon kom hit, jag har alltid fascinerats av speciella hästar och här fick jag något att bita i,men nu har hon och jag fått ett alldeles speciellt förhållande till varandra . 




Det var lite ifrån gårdagen här, idag ska bondmoran använda musklerna. 
Funderar lite under tiden, som jag tränar upp mina naturligt byggda muskler. 
Var är alla muskelstinna killar,när det gäller kroppsarbete??? 
Tydligen går de hellre in i en svettig lokal och tränar vid någon konstig manick, ifrån mina ögon sett.
En bondmora som jag, undrar är detta naturligt????? 
Förr arbetade man upp sina muskler, med kroppsarbete och blev på köpet även trött! och inte behövde man stoppa i sig protein pulver..... vart är vi på väg???

En välbehövlig paus under arbetet. 


Vi fick en välkommen regnskur här nu i eftermiddags, det bugar och tackar vi för.  

Nu är det slut pausat, tid igen för min speciella styrketräning. 
Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: