Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 28 juni 2016

SOMMARSKOR

Måndagsmorgonen började med att jag gick ut och fodrade hästarna, för igår skulle vi få besök av min hovslagare. Jag ville att hästarna skulle vara klara när hon kom, för att prova ut nya skor. 
Jag hade tur med vädret, inget regn.. skönt för fyra av hästarna gick ute, då deras boxar var tömda. 
Inget vidare att sko våta hästar. 
Förste man ut blev Pjakkur som hade stått inne under natten. 
Måste känna efter hur skorna sitter..... jodå de känns bra framtill, så du kan fortsätta med bakre hovar. Har ju alltid varit nöjd med kvalitén, både på skorna och på min duktig hovslagare.... bra val matte!! 


Så var det näste man, jag menar häst!! 
Ny tid bokad för hästarnas höstskor.



Igår kunde hundarna vara ute i hundgården, medans hästarna skoddes..... då vi har fått lite svalare väder.... behöver knappast berätta att detta inte var populärt, när de såg Lasse spatserande ute i friheten... . tala om att vara ett bortskämt lamm. 





Resten av dagen gick till alla måsten. 
Snart var måndagen till enda, dagarna går alldeles för fort..... snart är juni månad också förbi, kan du fatta vart dagarna tar vägen?? 
Kvällen var som de flesta kvällar här på gården, hästarna skulle hämtas ifrån en hage till en annan inför natten.


 Pjakkur skulle stallas in och få av sitt täcke.




Tisdag och därmed ett kvällspass, men först skall alla sysslorna här hemma klaras av..... sedan får jag se om jag hinner med något annat. 
Om tre veckor är det semester och då ska hela stallet städas och målas där det behövs...... ligga på en solstol och stekas, är inget för en bondmora som mig! 
Du vet väl att muskler som inte används, förtvinar snabbt.... så det gäller att hålla igång. 
Ha en bra dag Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: