Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 16 juni 2016

LANTLIV OCH SECONDHAND BESÖK

Här blev det mest lantliv igår under förmiddagen.







Hästarna som inte får vistas ute på betet, får ha lite extra gott, då och då.
Eftermiddagen tillbringade bondmoran inne i byn och vad passade då bättre än att göra ett besök i en av byns secondhandbutiker.
Som väl var , så släpade jag inte med mer hem ,än jag kunde ha i ena handen.
Iväg igen på kvällen för ett par timmar....skönt att slutligen landa igen här hemma, nu fick det vara slutränt .
På med mina  mjukiskläder och ut för att kolla över djuren inför natten.
Pjakkur ( hästen som har eksem) har kunnat vistats ute två nätter, då det har varit blåsigt och kyligt, men igår kväll fick han åter stallas in pga alla knotten som åter plågade oss, att sådana små djur kan förstöra våra  sommar kvällar....så att vi ska behöva tillbringa dem inomhus!!


















Det var vad som hände här igår, idag ska jag troligtvis hålla mig hemma på gården.
Kram/Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: