Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 17 juni 2016

FUNGERADE DET PÅ KARL ALFRED.... DÅ SKA DET VÄL ÄVEN FUNGERA PÅ EN BONDMORA?

Puh!!... ännu en hästbox urmockad, nu återstår det bara en till. Sedan ska fårens stall tömmas, om jag tycker att hästboxarna är jobbiga att tömma, då ska vi inte prata om vad fårens är.... "fruktansvärt"  jobbigt, inget jag ser framemot till. 

Karl Alfred käkade  ju spenat och blev stark, så varför inte prova på det jag också och se hur det fungerar på en bondmora...... det är värt att prova. 
Spenat har jag ju odlat och den är färdig att skörda, vilken tur jag har.... perfekt tajmat! 



Tre fulla korgar blev det, så det ska väl räcka till både mig och gubben. 
Inte utan att jag satte näsan i vädret när jag bar in korgarna... nybörjare som jag är i konsten att odla grönsaker! 

Förvällt och klart att stoppa i frysen. Det blir till att så nya spenat frön, för lantlivet kräver muskler!! 

Dillen ska också plockas och frysas in och sedan ska jag så ny att ha till inläggningsgurkorna när de är klara..... det här är riktigt roligt! 


Ja det här var en liten läges rapport ifrån odlingskragarna på Liljegården . 
Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: