Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 29 juni 2016

ALLA TYCKTES ARBETA!

Igår tycktes det arbetas för fullt ibland blommor och blader, när jag satt och tog en kopp kaffe, innan jag skulle arbeta .... 





Fåren tar för sig av det gröna saftiga betet, regnet vi har fått har gjort  nytta när det gäller tillväxten. 




Härligt med ljusa kvällar, men det kan vara svårt att somna, när man kommer hem från jobbet efter ett kvällspass.....man ligger och vrider sig i sängen ett antal gånger. 

Plötsligt är det midnatt och man börjar räknar timmarna tills att  väckarklockan ska ringa (kl.04:30)....vilket rent ut sagt är idiotiskt!!...inte somnar man lättare för det? 

Åter morgon, jag vill väl inte påstå att jag är pigg, då jag halv vaken ger mig ut i stallet för att ta ut hästen som har stått installad och fodra de andra hästarna.

 Kolla över fåren, så att allt är okej och sedan gå en runda med hundarna. 

Nu sitter jag här med min kopp kaffe vid köksbordet och samlar krafter för en ny arbetsdag. 

Så mycket mera hinner det inte hända här, mer än gårds sysslorna och arbete.  Du får ha en bra dag. 
Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: