Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 13 juni 2016

MÅNDAG DU UNDERBARA DAG!

Trettonde Juni, hej och hå, vad dagarna går.
Jag har inte hört göken på ett tag, de brukar inte ge sig iväg förrän vid midsommar, så jag borde höra den ännu.....men jag får hålla till godo med koltrastens sång och det är minsann inte fy skam.


Ännu en härlig morgon, klockan visar 04.30, när jag går ut en tur med hundarna i skogen....det ända som hörs inne i skogen är fåglarnas sång. 




Jag känner mig så nöjd med jobbet i stallet igår, då jag fick mockat ur ytterligare en häst box och tänk du, jag har ingen träningsvärk idag.... det är väl för att jag har en vältränad kropp.... hi,hi!!!
När jag kommer hem i eftermiddag, kanske jag börjar med en box till.....jag vill ha alla boxarna tömda tills att min semester börjar, för då ska stallet tvättas och målas.
Jag får väl se vad jag gör, kanske det blir en ridtur istället.....ja vem vet, vad jag hittar på? 


Lamm kan tydligen också bli avundsjuka, för igår när jag skulle kela med Lasses syster som gick inne i fårhagen, tyckte Lasse att det fick vara nog och pockade på min uppmärksamhet, genom att puta mig nätt på ryggen. 

Så fort som jag slutade med att klappa systern hans, var Lasse nöjd..... men då jag åter klappade henne, upprepade Lasse sin procedur på mig. 

Nu får vi göra något bra ut av dagen, kram/Ingela


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: