Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 2 juni 2016

LILJEGÅRDENS HISTORIA

 Idag var det en alldeles speciell dag för oss här på gården. Vi skulle köra  till äldreboendet inne i byn, för att hämta en dam som är född och uppvuxen här på Liljegården.
Med spänd förväntan dukade jag, det skulle bli så spännande. 

Vilken tur att jag hade fått köpt muggar med öron, för det går ju inte att servera kaffe till en äldre människa i muggar utan öron. 


Det skulle bli så roligt att få höra om hennes minnen härifrån........och de var många.
Hon hade växt upp här med sju syskon,både deras far och  farfar hade brukat gården.
Nämnas bör att vårt kära  gäst var 93 år, så gården har gått i flera generationer, hennes bror var den siste i hennes släkt som drev gården.
Eftermiddagen avslutades med att vi körde runt här i bygden och fick till oss historier om de olika gårdarna  här runt omkring....otroligt att ha ett så gott minne. Som du säkert förstår, så hade vi en fantastisk eftermiddag och är evigt tacksamma för all information vi fick om gården och om alla gårdarna här i bygden.
Så varje  gång jag framöver  är ute och rider här omkring, vet jag så mycket mer om omgivningarna och kommer alltid att minnas hennes berättelser. 

 En fantastisk härlig människa, inte kan man ana att hon är 93 år? 

(nämnas bör att jag har fått hennes tillåtelse att publicera bilderna) 

Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: