Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 21 februari 2015

Så har vi helg

Snö och regn om vartannat, så såg vädret ut i stort sett under hela gårdagen , så även idag .... typiskt när det precis hade blivit torrt och fint i hagarna. 
Min man sysslade med att  gräva upp dräneringen i hagen som det var stopp i, så att jag vattnet kan rinna undan.... detta höll han på med hela dagen i går och kommer så också att göra idag. Nämnas bör kanske att han inte har grävt för hand.. det har gjorts med vår maskin, lite civiliserade är vi allt!! 
Så jag tyckte att behövde något gott, när han kom in i stugvärmen , det blev dansk meny, bestående av fläskstek med spröd svål glaserade småpotatis och rödkål.....det var han värd efter en hel dag ute i snö och rusk! 

Kvällen tillbringades med en värmande brasa, lite bloggande och det vanliga när det gäller djuren här på gården......utevistelse på kvällen blir det också när man har djur, då duger det inte att bara sitta uppkrupen i soffhörnet. 


Jag har en arbetshelg framför mig, så det lär inte hända så mycket här hemma utöver det vanliga. 
Jag önskar alla mina bloggvänner en riktigt skön helg. Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: