Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 18 februari 2015

Lite av gårdagens innehåll här på gården

Letade efter nya vårtecken igår, men det ända jag hittade var att det började så smått bli liv i rabatten utanför stallet.....jag har i och för sig bara rabatter längs stallbyggnaden. 
När vi flyttade hit till gården, hade jag lite av storhetsvansinne då jag anlade en jätterabatt..... med allsköns växter, som en snäll arbetskamrat gav mig. 
Men tyvärr så märkte jag rätt fort, att min tid inte räckte till att hålla det frodiga ogräset borta.....så med åren har jag därför blivit klokare, när det gäller hur stor rabatt jag mäktar med!!... vilket är väl! 
                     En ridtur stod som vanligt på programmet igår och alla de andra sysslorna med djuren här.

Bakade maränger med choklad och fick därmed stillat  mitt sockerbehov rätt så fort!!.....det är det lilla som ska till!!

Ja vad händer här på Liljegården idag ?....det lär bli ridning, städning (mindre roligt) och något pyssel /målning. Jag ska även göra en inköpslista, för på torsdag morgon bär det iväg  på en heldags shoppingtur tillsammans med dotter och barnbarn. 
Det ska bli kul, men jag kommer alltid hem med prylar som jag inte hade en aning om att jag behövde..... men vadå? 
Du får ha en bra dag! Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: