Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 7 februari 2015

Nu är det....

....snart åter barmark och vintern är kanske  ett minne blott, snyft....hagarna blir åter leriga, men som sagt jag kan inte göra något åt det bara titta på eländet.
Det är bara till att hoppas på att inte hästarna  tappar några skor. 
Dagen har annars gått i lugnets tecken, vi har haft några besök, vilket alltid är roligt. 
Mannen har hämtat  två rundbalar hö på förmiddagen, det går ju åt en hel del hö till fåren och hästarna. 
Då det nu är tö och jag inte har satt broddar på hästarnas skor , blir det antagligen ridning imorgon, såvida det nu inte fryser på. 
Var en tur in till byn i eftermiddags, skulle bara köpa kattmat, men kom även hem med sådant som jag inte visste att jag behövde!! Såg att allsköns fröpåsar nu var framme i butiken,

 vilka jag inte är behov av... jag nöjer mig med det jag har planterat. Jag ser framemot om sparrisplantorna jag planterade förra året, ska förse oss i år med härlig sparris. 

                


Ikväll blir det till att mysa i soffan och slö titta på melodifestivalen, lite chips lär väl också slinka ner. 
Jag hoppas på att du får en fin lördagskväll 
               .      Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: