Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 24 februari 2015

Blöta, killar och.....

....en liten tjej, var det som kom in igårkväll. Konstigt för hurdant väder det än är, så går de inte in i ligghallen och på så sätt får skydd. Nej, ligghallen använder de bara sommartid som skydd, när flugorna blir för ettriga. 


Nu är samtliga hästar åter ute i hagen, så nu hoppas jag på att solen visar sig eller att det åtminstone blir uppehållsväder....... och därmed torra hästar, när det ikväll är dags för insläpp.
För egen del så blir det stallstysslorna som ska avklaras innan det åter är tid att ge mig av till jobbet.
Du undrar kanske varför mannen min inte hjälper till med hästarna och stallstysslorna?..... han måste vara en lathund, tänker du kanske.
Förklaringen är att han för några år sedan fick astma och kan inte vistas i stallet eller med hästarna, för då får han ett astma anfall. Sedan är det jag som har hästintresset.
Igår fick jag monterat bilderna i ramarna som jag har målat vita. Efter mycket letande på nätet hittade jag en större bild som passar in i den större ramen...... sedan fortsätter jag jakten på en bild till den sista ramen. Kan du tänka dig att jag vågade frångå min älsklings färg, om man nu kan kalla vit för färg?....... men erkänner att jag känner lite ånger över färgvalet!!



Kram Ingela


1 kommentar:

  1. Hej igen….dina hästar är precis som mina när regnet öser ner…. Båda mina 2 står utanför ligghallen men går inte in trots regnet…. o du ramarna blev superfina!! kramiz Lotta

    SvaraRadera

Kommentar: