Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 11 februari 2015

Onsdag morgon på Liljegården

Sitter nu och äter lite frukost efter att ha varit ute i stallet och fixat allt där..... mockningen får vänta till i eftermiddag, hinner inte den innan jag ger mig iväg till jobbet.... men den lär inte springa sin väg!! 
Såg några vårtecken igår, då jag släppte ut hästarna..... 

Vårens primörer i form av ogräs, så snart är det tid för att plocka och göra en god nässelsoppa. Har du inte provat på det?... då tycker jag du ska prova och se vad du tycker. 



Andra vårtecken  är att små fåglarna inte hinner tömma fågelbordet på solrosfrön.... tidigare har de länsat en liter under förmiddagstimmarna. 

Fåren och lammen fick ett extra tillskott igår, iform av tallen som hade stått och lyst upp med ljus under julen..... ja så kom den till nytta! 

Solen sken in i köket vid middagstid igår,när jag skulle ge mig av till jobbet ...skönt för alla som var fria och kunde utnyttja det fina vädret.

Jag önskar er alla en härlig onsdag kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: