Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 19 februari 2015

Home sweet home!!

Upp i ottan, för att ge mig av på shopping tur, med dotter och barnbarn. 
Inköpslistan gjorde jag färdig kvällen innan, så att det bara skulle vara att läsa innantill....detta fungerade perfekt tills att jag hade avklarat halva listan. Sedan märkte jag, till min fasa.... att jag hade tappat denna..... inte heller hade jag memorerat vad resten av listan innehöll. Så det blev, vad det blev...... det vill säga, något kom jag ihåg  resten  jag hade fyllt kassarna med var sådant som jag inte hade en aning om att jag behövde! 
Efter närmast en heldag med shopping, var det så skönt att komma hemma igen till den lantliga miljön här. 


Jag är född och uppvuxen i stan... men är ingen stadsmänniska, lantlivet är mitt rätta element. 
Har jag lust att spendera min dag med stadslivet, då är det bara till att sätta mig i bilen och ge mig iväg...... färden är inte lång, bara  ca: tjugofem minuter, så är jag där!..... så jag är inte helt insnöad!!! 
Något som jag är helt säker är att jag kommer till att sova gott i natt, det är mera tröttande att shoppa än att arbeta och sedan sköta djuren och allt som följer med här på gården. 
Ja detta var lite summeringar 
 från en lantis! 
Kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: