Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 14 februari 2015

Alla hjärtans dag med bl.a....

Idag ska vi ha mysigt tillsammans med vår minsta dotter och hennes familj som kommer hit , samt hennes svärföräldrar. Så jag hoppas att på, att de gillar moussetårtan, som tog en hel dag för mig att göra, då man skulle göra ett lager i taget och ställa i frysen tre timmar mellan varje lager ... sammanlagt är det fyra lager.....men roligt var det!! 
Dags att börja dekorera, vilket är det roligaste. 
                             

Menyn blir:  förrätt baconlindad sparris huvudrätt lammstek och moussetårta. 




Jag så pass nöjd att jag vågar visa den här på bloggen..... men ännu vet jag inte hur den smakar, ska bli spännande!! 
Fortfarande ligger snön kvar här på sina ställen, såg jag då jag gick en tur i skogen nu på förmiddagen....jag hoppas verkligen att det inte blir mer snö nu, men vem vet?.... ännu är inte vintermånaderna till ända! 
Nu får jag ut och fodra djuren... 
sedan får jag se till att duka och sätta igång med maten. 
Kul att du tittade in till oss idag, hade jag kunnat..... då skulle jag bjudit dig på en bit tårta! 
Kram /Ingela 











2 kommentarer:

  1. Ser jätte god ut :D
    Ha en jätte bra Alla hjärtans dag :D

    SvaraRadera
  2. Wow va fin tårtan blev - åh va du är duktig!!! Kram Lotta

    SvaraRadera

Kommentar: