Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 23 februari 2015

Måndag och fridag

Skönt med en fridag efter en helg med arbete, jag får försöka hinna med något roligt idag ..... men först måste jag klara av en del som har stått stilla, då jag inte har varit hemma....... jag syftar på den alltid så roliga städningen i huset. Stallstysslorna har jag fått göra under helgen, det är ett måste. 
Stallkatten Billie håller mig alltid sällskap i stallet, men ibland är han lite i vägen, då jag ska fylla hökassarna!!..... vilket han aldrig riktigt har förstått. 


Jag provade häromdagen med att koka havregrynsgröt , det ska ju vara så nyttigt och det sägs att det ger en bra mättnad. Resultatet av mitt havregrynskok, blev att jag gladde tre hundar..... som sagt smaken är............ men så har jag prövat!! 
 Nu tror jag att våren nalkas, för nu får jag känning , av att få rensa ut bland prylarna...... jag är inte känd för att vara någon hamster precis!! 
Det är en sådan befriande känsla att få bort sådant som man tröttnat på och få in lite nytt. 
Det är vårkänslor för mig! 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: