Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 27 mars 2014

Tillbringat hela dagen i stallet

Jag hade bestämt mig för att hela stallet skulle bli storstädat under min semester.
Idag tog jag  hela dagen till att borsta, dammsuga , tvätta boxarna och putsa fönsterna i stallet så nu är jag nästan färdig och det känns skönt att jag har fått gjort det.
inte för att jag tror att hästarna bryr sig.....de skiter nog i vilket , bara de får sin mat när de kommer in.......då är de nöjda!!  Men jag vill gärna ha rent och snyggt även i stallet. Härligt att ha fått gjort något vettigt på semestern !
 Luktar gott och är rent, måla får jag göra när det är sommar.
En paus från städningen, då var det inte dumt med två smörgåsar som mannen hade gjort.... jag får inte pausa någon längre stund, för då bär det emot att fortsätta.

Efter dagens slit, fick jag lagat lite mat till oss.
Brune kattoffler med dansk fläskstek. rödkål /äppelmos
och ett glas rött...smakade bra efter mitt dagsverke.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: