Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 29 mars 2014

Långritt genom skogen

Blå himmel och solen strålar, vad passar då bättre än en långritt i vår underbara natur.
Jag, Lotte och Frida sadlade gårdens tre trotjänare och bestämde oss för att rida en ny runda, som i huvudsak gick genom skogsmark.
Två av hästarna var lite stressade till att börja med..... då de inte visste om det skulle dyka upp någon fara (vildsvin eller älg) älg träffade vi på under turen.
De ville ogärna gå över ett ställe som var sankt,  då fick jag och min häst visa killarna att vi kunde ta oss över det...... då var det alltså inte farligt utan att de kunde följa efter!!..... ja, de unga grabbarna är inte så tuffa när det gäller!!
Hur det än var, så fick vi en underbar tur idag...... vi får väl se imorgon om vi ryttare har träningsvärk, men det var det isåfall värt.
Sedan smakade det gott med fika för oss och hö till hästarna!!

Hästarna blev ryktade ute i friska luften, det gäller att ta vara på det fina vädret!
 Jag är inte med på bild, då jag får hålla mig bakom kameran.... men du missar inget!!! '

 Fick fixa lite fika till trötta ryttare!
Idag är det enbart utevistelse som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: