Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 8 mars 2014

Ögonblick mellan kl:09 -18:00

Solen har strålat hela dagen och jag har varit ute och verkligen tagit vara på soltimmarna.
Har fångat ögonblick här från Liljegården idag med kameran.
 Lördagen börjar bra




 Snödropparna har snart gjort sitt och Påskliljorna tar över.




 Min dotter och jag har tillsammans med två av hästarna gett oss ut på en tur. Vi stötte på två stycken älgar på turen, de är STORA!!!!


Kompisarna Fari och Eilifur 



Premiär café bordet och ett par stolar kom ut efter sin vintervila , fick placeras intill husväggen, där det var som varmast. 




 Nu har jag nytta av kakorna i frysen, är det sol ute står jag inte inne och bakar!
Kaffet smakade extra gott, ute i friska luften. 
Fårens sommar hage. Gick en tur i björkhagen,där fåren vistas  när det blir tur för dem att släppas ut på sommarbete. 
När fåren med sina små lamm vistas där är det ren avkoppling att sätta sig på en sten och göra just ingenting!!! 

 Winston och jag gav oss ut i skogen för att träna sök

Han är noga med att kontrollera så att jag är med, väntar alltid in mig om jag befinner mig långt ifrån... det kallar jag Kompis med stort K. 


Vi tar en paus ute på kalhygget. 



  • Nu var det Wilmas tur att träna sök, min lilla gumma. 


Våran Wilma är pigg för att snart vara 12 år, hon älskar att få arbeta med huvudet. 


  • Nu ska vi försöka hålla oss vakna och titta på tv 
  • Jag känner hur det hättar i kinderna efter 9 timmars utevistelse. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: