Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 19 mars 2014

Semester

NU, så är det semester för mig ifrån mitt arbete.Sååå mycket jag vill hinna med, bl a. göra rent i stallet.. gör det två gånger om året.
Sedan har jag tackor som ska lamma, så de ska ha extra tillsyn så att inget går snett, då måste veterinären kallas hit till gården.
Fårhuset d.v.s. deras sommarstuga som de har att gå in och söka skydd från regnväder och även söka skugga i, ska jag helst också hinna göra iordning så att den är klar när de ska släppas på sommarbetet.
Usch!!!...... jag blir trött innan jag ens har börjat på det, är det detta som är semester???
Jag tror nästan att jag kan tänka mig att avbryta semestern och jobba istället.
Men det måste göras och där är ingen annan som gör det.... så det är bara att sätta igång.
Vädret är inte det bästa, då det regnar och känns nästan som om det är höst....
Lite positivt är att den första vitsippan här har slagit ut, så snart är trädgården en matta i vit o gult....av vitsippor och påskliljor.


.Ps Varför måste vi människor ha så mååånga måsten!! DS.



..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: