Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 18 mars 2014

Odödliga

Med värmen kommer motorcyklarna fram,  vägen som går här är en omtyckt motorcykel led under den varma årstiden.
Det är väl trevligt och en fin upplevelse att se naturen via hojen i en fart som man behärskar.
Men jag ser många oerfarna unga motorcyklister som tror att de är odödliga.
Jag tycker att det är fruktansvärt att se vilken fart de kommer i, vad händer om ett djur springer ut på vägen? eller farten är för hög i kurvan?.....det är inget de räknar med, de är ju vägens kungar!!
Har själv varit med om tragisk händelse då en anhörig, endast 21 år gammal körde ihjäl sig på sin motorcykel..... fruktansvärd händelse! som man önskar ingen ska vara med om.
I den åldern ska man ju ha livet framför sig
Så jag tycker att det är så hemskt att se alla dessa unga förare leka med döden på vägarna!!!
Om du har någon du vet ska ut på vägarna,
med sin motorcykel nu när värmen kommer...... försök att varna för farorna.
Jag blir så ledsen när jag ser dessa oftast unga förare leka på vägarna.!! och vet hur snabbt ett liv kan släckas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: