Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 17 mars 2014

JÄTTE!!!! god. Banankaka

 De blir till en smarrig kaka till kvällskaffet


Bananer som är riktigt mogna och man inte kommer att hinna äta upp.....passar utmärkt till att använda i en mjuk kaka.
Jag ser att det ligger några sådana här i fruktskålen och det är bara jag som äter bananer..... så det blir till att baka.
Efter ett recept  på Banankaka som jag har fått på mitt arbete, den är saftig och jätte god.
Jag kan varmt rekommendera dig att prova den om du har mogna Bananer.... ett måste är just mogna!!

                              RECEPT
2 mogna  bananer
1,5 dl socker
2 ägg
0,5 dl kaffegrädde
1 tsk. vaniljsocker
50 g smält smör
1 tsk bikarbonat
1 tsk  bakpulver
2,5 dl vetemjöl

Mosa bananerna
Vispa ägg och socker. poröst o lägg i banan moset
Blanda i bikarbonat, bakpulver o vaniljsocker i mjölet och häll i äggsmeten
Blanda sedan i smör och kaffegrädden
Smörj och bröa en bakform,häll i smeten.

Grädda i ugnen i 175 grader. ca 35-40 min.
Om du bakar i små muffinsformar, så grädda i 200 grader. ca 10 min.

                         LYCKA TILL!!!
 Så kom bananerna till nytta!!
                           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: