Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 5 mars 2014

Island i mitt hjärta

Har bara besökt detta sagoland en gång, men vilka minnen jag fick med mig hem.
Alla dessa varma källor som fanns....helt fantastiskt och overkligt!
Dessa oändliga lavafält som jag aldrig trodde skulle ta slut.

Mil efter mil ingen grönska, för att sedan finna lite grönt nedanför vulkanerna...skiftande natur

Jag fick även upplevelse av valsafari, mäktigt att få se dessa djur i verkligheten.... vilka underbara djur.
Provade på att äta valkött ,tyckte att det smakade något mellanting av oxkött och lever, det var roligt att ha prövat det. Något jag däremot inte ville smaka, var fölkött, det hade jag inte fått ner.


Fick även se Lunefåglar på valsafarin , dessa fanns även på menyn när man åt ute på restaurangerna..smakade
dock inte på det!! 

Bad i Blå lagunen var super härligt.... varmt och skönt i turkos färgat vatten.
Kan än idag, längta till dessa bad.

Stickad islandströja i ull, varm och go att ha på när man rider och även en mössa som passar till blev inköpt.

Har du aldrig varit på Island, är det ett land jag varmt rekommenderar att besöka.
Det är inte bara hästar som gäller när man besöker Island, här finns mycket även för dig som inte gillar hästar. Det finns sååå mycket att se..... mängder av
upplevelser.
Jag lovar, du kommer inte att ångra ett besök!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: