Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 9 mars 2014

Årets första.......

Två stycken Nässelfjärilar, som glada flög i vårsolen, såg jag idag.... det var de första för i år.
I myrstacken var det aktivitet, helt svart var det när flera hundra små myror trängdes i stackens dörröppning.
Lupinerna kryper sakta men säkert upp och utvecklar sina blad.
Längtar till att jag kan plocka lite nässlor och tillaga nyttig nässelsoppa... de är på god väg likaså gräslöken.
Någon bild på fjärilarna och myrflocken, har jag inte, då jag satt i sadlen och iakttog dem.... avståndet blev för långt för att föreviga dem.
Dessa Lupiner är för mig speciellt kära, fick dem av en arbetskamrat.... som tyvärr inte finns med oss längre. 

Det går framåt på nässelfronten!! 
       likaså för gräslöken






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: