Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 15 mars 2014

På dåligt humör

Vädret var växlande igår lite solsken och emellanåt molnighet, så jag gav mig ut i naturen på hästryggen.
När jag ska hämta en häst ute i hagen, gäller det att gömma grimskaftet för hästarna är väldigt observanta när jag kommer om jag har med mig detta.
Ser de grimskaftet förflyttar de sig..... då de hellre går kvar och betar.
Fari som skulle hänga med mig ut, var inte alls på humör...... om detta berodde på att vi inte skulle ha picknickskorgen med..... som jag hade när jag red Pjakkur dagen innan vet jag inte!!...
tror nog inte att de tänker så!!

Ja, vi kom iväg och jag tror att han tyckte det var en härlig tur, iallafall!!
Vi mötte en fin räv,  hemskt med rävskabben..... väldigt plågsamt! Denna var fin i pälsen, så jag hoppas att det var en frisk räv.

Stannade till vid en myrstack och såg hur aktiviteten var i full gång. Hundratals myror trängdes ihop, det var som en svart klump.
Jag hoppade av hästen för att föreviga detta på bild, lyckades väl sådär.

Letade efter tussilago, men hittade inte en endaste, förstår inte varför.... det är ju deras tid nu!!
 Utrustningen framtagen, nu saknas bara en häst!
Har hon något grimskaft med?... kan du se något??!  Wilda. 

 Fari verkade inte speciellt glad över att få följa med mig ut på en tur.
 Ryktas och kratsat hovarna, sedan dags för en sadlas och trängas



 Myrorna sedda ifrån hästryggen.

 Ser lite bättre ifrån marken

 Vi hade ingen picknick, men jag belönades med äpplen, hemma i stallet!


 En trogen vän!..blicken säger mer än ord!!


 Hemma och ute i hagen igen, och helt utslagen, inte mycket det fina tål!!


Skönt att vara hemma igen,
det firar jag med ett sandbad.

På kvällen slog vädret om och det blev regn. När hästarna skulle släppas in i stallet blev jag dyngsur.
Full storm här och strömlöst under hela natten , för tillfället har vi ström igen, men frågan är hur länge?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: