Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 6 mars 2014

Idag ska fåren klippas

Min fårklippare ska komma hit och klippa fåren till mig. Jag är så nöjd med honom, de blev så fint behandlade och klippta förra gången.
Alla har erfarenhet av att bli klippta , utom en... för henne blir det första gången....det kommer
säkert att gå bra. För att det ska bli lättare att få tag i dem, sätter jag på alla halsband innan.
Fåren blir klippta två gånger om året, nu innan lamningen och till hösten innan betäckningen.
Fåren ska vara inne i stallet en två dagar innan klippning, de måste vara torra i ullen.
Efter klippningen håller jag dem inne i en fyra dagar, då de fryser när den värmande ullen är borta.
Killen som klipper har vanan inne, han och en kompanjon klippte 360 får under en dag.... inte illa, bra jobbat!!

 Efter klippningen
Sååå fin lilla Maya blev


Här går det undan, det här hade inte jag klarat.



De blev sååå fina allihopa, han handskas så väl med dem.Jag är hel nöjd!!
Kvaliten på videon blir något bättre via en dator.

Anders Bagge blir friserad i senaste snitt!! 


Klövarna verkas 
nu är Anders Bagge strax klar, så är det en tackas tur 
för frisering av en ny vårfrissa!! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: