Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 7 juli 2014

Trotsar veterinären och ger socker!!

Wilma leker med Winston i vintras........ äldst får ner yngst i snön!!!! 

Min vorteh tik Wilma som nu är tolv år, ger jag tre sockerbitar dagligen.
För ett o ett halvt år sedan, vid ett veterinär besök... visade det sig att hon hade något förhöjt levervärde.
Har haft detta på en hund tidigare, för många år sedan och veterinären rekommenderade då mig, att ge hunden socker dagligen..... men han sa att det är inget råd han egentligen får ge ut till sina patienter. Hunden fick då socker dagligen och mådde bra av det... hon uppnådde en aktningsvärd ålder på fjorton år.
Så jag påtalade detta nu för veterinären, men hon hade aldrig hört talas om det.
Däremot skulle jag ge hunden en lösning dagligen som jag fick med mig hem.... 60 ml till ett pris av 150 kronor.
När jag kom hem,  kollade jag på innehållsförteckningen och döm om min förvåning det mesta var ren glycos..... alltså idén med sockerbitar var inte helt fel och jag får definitivt många sockerbitar för 150 kronor!!
Wilma får dagligen tre sockerbitar sedan dess.

Det lönar sig att lyssna på goda råd.... att våga prova innan man fördömer dem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: