Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 16 juli 2014

Onsdag och ska ha veterinär besök

Alla hästarna ska ha sin årliga vaccination, så veterinären dyker när som helst upp här på gården.
Nu har han kommit, så det blir en koll i hästarnas pass för att se vilken vaccination de ska ha nu och så ska det föras anteckningar i deras pass.... sedan är det klart för dem att ta en restresa, när en sådan dyker upp!! Tror dock att det blir till kyligare länder, där inga stickande insekter finns!!!
       


Passet är nu inte till för att de ska ut och resa, det är lag på att alla hästar ska ha pass. I passet står ägaren, hästens namn/födelse ras, kön, vaccinationer, anv. medicin och en beskrivning på hästen färg,virvlar, tecken som kännetecknar den.
Lite avklädning, så att han kom till att ge sprutan...... nämnas kan att hästarna var lugna vilket var annat när den lille mopsen skulle få sin spruta!

Vi har en underbar veterinär, man kan ringa honom närsomhelst på dygnet... är han hemma så svarar han. Har haft honom här ute till ett sjukt får en lördagsnatt.... behöver jag medicin till någon hund, då kommer han hit med det, eller någon av hästarna blir dålig...... ja, han är guld värd!!!
Idag ska han förrutom vaccinera hästar även vaccinera min dotters hund mot rabies, eftersom hon tar med honom till Danmark. Medicin behöver jag till två av mina hundarna, för öroninflammation och detta fixade han till mig.
Stor hund i liten förpackning.....uppkäftig mot mina hundar. Pågrund av hans kaxighet och vår Winstons kaxighet, kan våra hundar inte träffas......för då hade min dotter bara fått en skinnfäll med sig hem och det vill vi inte riskera.
Denna lilla hund fick vi vara två till att hålla, en runt nosen så att han inte smakade på veterinären..... vilket han hade god lust till!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: