Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 9 juli 2014

Plockade samma vinbär två ggr

Nu är det tid för att börja skörda av dig trädgårdens bär.
Plockning av röda och svarta vinbär stod på dagens arbetsschema.

En av stallkatterna följde mig från buske till buske och tog en tupplur när jag plockade... detta upprepades varje gång som jag förflyttade mig.
Vinbärsklasar som jag styckfryser, för att dekorera vinterns desserter och bakverk.

Efter ett par timmars plockande, anser jag att det är färdigplockat för idag.....
När jag hade fyllt den sista skålen..... vad gör undertecknad klumpeduns??  Jo, välter omkull skålen med bären, så det blev till att plocka bären ännu en gång.... denna gången ifrån gräsmattan!!
Inte första gången som jag klantar mig på detta viset!!!......beror nog på att jag tycker om att plocka bär!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: