Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 1 juli 2014

Blåbärsplockning

Tog en av hundarna och gav mig ut för att se om det fanns några blåbär.
Vi gick långt in i skogen, där jag inte tidigare hade gått, för att se om det fanns några bär på riset....hemmavid är det dåligt med bär, då frosten slog till i våras.
Upptagen med att leta bär , då det plötsligt brakade till en liten bit ifrån oss och vi skymtade en älg ca sex meter ifrån oss.
Fick fort fram kameran, men hann inte plåta älgen.... så det blev till ett foto på hunden, när han ser hur älgen ger sig iväg!

      
Sägas kan att några blåbär blev det inte plockat, men fick med mig en bukett blåbärsris att ta med mig till mina vårdtagare, så kan de få plocka blåbär från buketten och det väcker kanske ett minne hos någon.
      


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: