Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 13 juli 2014

Att det ska vara så jädra svårt!!

Blir besviken på mig själv, angående mitt beslut att dra ner på sockerkonsumtionen..att det ska vara så jädra svårt. Lättare blir det ju inte när man har semester och har tid till att gå och snegla på chokladbitarna som ligger i skåpet..... när jag har sneglat tillräckligt många gånger, faller jag för frestelsen och wupp så var den svald!!

Tro nu inte att jag nöjer mig med det,...tre timmar senare gör jag våffelsmet, för att min man ska få våfflor till kaffet... bra ursäkt!!
Jag står inte längst bak i kön när våfflorna är gjorda.... jag glupskar i mig två utan något som helst besvär.

Nu känns det som att det kan kvitta... det gör varken från eller till och med den slutsatsen.... går jag med gott samvete ut till skåpet där frestelserna ligger och det slinker ner ett par chokladbitar till!!
Imorgon kommer en ny dag eller...???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: