Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 14 juli 2014

Regnväder =stallstädning

Igår fick jag gjort rent i hela häststallet, så återstår målningsarbetet.

Ska se om jag kan få hit någon som kan hjälpa mig med något av målningen samt mocka ut den sista boxen.
Sedan återstår bara och bara!!... foderkammaren, sadelkammaren och fårstallet.... sedan ska där inte göras mera i stallen. Skönt när man är färdig och allt är snyggt och rent.... då har jag ro med att koppla av!
Man får gjort en hel del innearbete, när det regnar 
           En sjö utanför stalldörren
  
Så var det dags att börja med städningen!!
Väntar just nu hit min trogna svartjobbare, som ska fixa mockningen och målningen.

1 kommentar:

  1. Halloj!
    Måste bara berätta, det var såå kul..
    Sitter här vid datorn(i en husvagn i ett regnit Köpingsvik på Öland) o kollar bloggar lite, då jag såg på ett foto på en blogg där Bissen o Bassen skymtades.. Vi hade just pratat om detta o ej kommit på namnet på denna underbara butik. Då jag sökte på nätet kom en blogg fram med Bissen o Bassen o jag trodde det var hennes blogg.. Men texten var på svenska o huxflux ser jag din "svartjobbare" som jag kände igen. Min son Ludwigs kompis!! Fniss, av alla bloggar i denna cybervärld, så kul..
    Vilken härlig blogg du har o vilken ljuvlig gård ni bor på!!
    Här har jag dragit(ja, mycket suckande förstås) med grabbarna runt på alla loppisar här runtomkring, så kul(tycker jag).. ;)
    Men imorgon drar vi hemåt igen, längtar sååå efter alla våra djur därhemma..
    Kommer säkert att kika in här igen!
    Trevlig sommar!
    Mvh Marie

    SvaraRadera

Kommentar: