Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 6 juli 2014

Arbetet kallar

Åter en väldig varm dag, 34 grader i solen. Stor del av energin utömd, efter att ha mockat en paddock i strålande solsken och mängder av bromsar som vill åt ens blod!!
Mängder av vatten går åt till djuren i denna värmen, så det har varit rena rama styrketräningen med vattenpåfyllning till djuren. Så nu gör jag just ingenting förrutom att ladda batterierna för ett arbetspass...... en dag till att arbeta.... sedan har jag klarat av mitt helgarbetspass.
Men först en enkel lunch i sommarvärmen, är inte sugen på något varmt!!
Fick sällskap av en liten katt! 

 Sedan väntar tre fridagar...... fridagar och fridagar, ska iallafall inte åka iväg till något arbete, det blir arbetet hemma på gården som ska betas av.
Målarfärg till stallet står och väntar på mig, men först måste det borstas av i boxar och runt stallväggarna ....innan jag kan hugga tag i penslarna.
Men om en vecka börjar jag min semester.... fyra veckors ledighet....då har jag gott om tid att måla. Det är väl alltid så att man innan semestern har goda förutsatser om allt vad man ska hinna göra på sin semester.... och helt plötsligt har det gått mer än halva tiden! Vad har man gjort?.. nada!! Då får man tummarna loss och ska göra allt under den sista veckan!!!  Man är dum nog, att inte lära sig något av detta.... samma sak varje år!!
Efter närmare eftertanke, så är det väl egentligen meningen att semester ska vara vila och inte en massa måsten?..... rätta mig om jag har fel!!
Nu är det dags att spotta i nävarna och ge mig av mot byn, för dagens pass!!
Du som är ledig " Njut av dagen!  "










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: