Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 9 juli 2014

Onsdagskväll på Liljegården

Det råder mycket varmt väder här just nu, det hade behövt komma en riktig rotblöta, det är oerhört torrt i markerna.  Svampen behöver väta, betesmarkerna för att kunna sätta fart och växa..... ska inte säga för mycket för i nästa vecka börjar jag min semester. Börjar det väl regna, så har det kanske svårt med att hålla upp... det brukar många gånger bli så.
Det har inte blivit någon ridning, då jag anser att det är för varmt för hästarna.
Behöver fylla på kakförrådet, så att det alltid finns resurser när det kommer gäster.
      det
Så jag fick bakat två satser banankakor i kväll , vilka brukar ha strykande åtgång!! 
En liten banankaka fick stilla mitt sockerberoende idag.... annars tycker jag att det mest har blivit frukt de senaste dagarna...... alltså en liten seger över sötsuget!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: