Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 8 september 2014

Precis vad jag önskade mig Nu!!!

Wilda fick tas in i boxen, då hon inte verkar till att må bra. Hon får vila, så får jag se hur det utvecklar sig. Detta var precis vad jag önskade mig.... sjuk häst,när jag inte själv är helt okej!! Mannen min kan inte hjälpa till, då han har astma och inte tål kontakt med hästar.....det är bara till att bita ihop, så ska det nog fixa sig för både kärringen och häst!! 



                         Kramar /Ingela 

5 kommentarer:

  1. Gokväll Liljegården!
    Hoppas att Wilda har blivit pigg igen, det är det värsta som finns när djuren är hängiga.. Vi har en gammal dam(hund) här som går med tratt för tillfället.. Hade en knuta på bakbenet som gick igenom skinnet,o som hon fick opererat bort häromdagen..
    Nu skäms jag nästan men jag frågar iallafall.. :? Ikväll har vi äntligen fått hem o ut stenmjöl i boxen(3x3m) och jag har lagt ut tre x 300 l säckar torv.. Men är osäker på om det räcker, ser lite ut.. Ska ju ha spån också, men tänkte ska där bli "bädd" o inte för blött får jag kanske lägga dit mer.. Hur mycket har du? Frågar man inte, lär man sej inget .. ;)
    Kramar från en fundersam Marie

    SvaraRadera
  2. Synd om hästen hoppas det blir bättre och du ska vara rädd om dig kram josan♥

    SvaraRadera
  3. Marie, fråga bara på, kan jag svara gör jag det så gärna!
    Jag har ca:25cm högt med mull och sedan ca:10 cm spån.
    Mockar ut skiten o fyller på spån efter behov. Någon gång under året gräver jag ut på ställen där det blir blött..det är ju i regel på en plats i boxen.
    Jag hoppas att du har blivit hjälpt med svaret, annars är det bara till att fråga igen om något är oklart.
    Kram o lycka till! /Ingela

    SvaraRadera
  4. Josan både jag och hästen ska bli bra, vi har ju medicin!
    Kram /Ingela

    SvaraRadera
  5. Marie Wilda får medicin, så hon är piggare men har boxvila och får sedan åter sättas i gruspaddocken.....vilket är synd.
    Inte lätt när våra djur är sjuka.
    Jag önskar din gamla dam bättring, jobbigt att gå med tratt, men ett måste.
    Kram till er båda / Ingela

    SvaraRadera

Kommentar: