Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 22 september 2014

Måndag

Måndag och arbeta väntar på mig inne i byn.
Temperaturen mäter runt 5+grader, så idag gäller jacka och byxor.
Var ute igårkväll och plockade en bukett vilda blommor, att ta med på jobbet. Min förhoppning är att de ska väcka minne och diskussion för vårdtagarna "vad kan det vara för blomma? vad heter den? "
Vilda blommor brukar starta ett samtalsämne vid frukostbordet och det är mitt mål!


Det blir spännande att se om vårdtagarna, vet namnet på blommorna...... jag kan det inte, så de kan kanske lösa vad de heter!!

Du kan kanske lösa vad det är för växt?? isåfall får du gärna berätta det, genom att skriva en kommentar.... en bugar och bockar isåfall! '
                        Kram från? /Ingela 

3 kommentarer:

  1. Så fin bukett och namnet på dom kan inte jag heller ♥ kram josan

    SvaraRadera
  2. Troligen något som heter åkersvalört, detta från säker källa!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Menade Åkerpilört. Ingela

    SvaraRadera

Kommentar: