Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 29 september 2014

Älgsteken äts med gott samvete!!

Ja, jag vet att det inte är helg... men eftersom att jag har arbetat i helgen och nu har tre fridagar, känns det som helg för mig!                      
                                Därför blev det lite god mat och ett glas rött ikväll. På menyn stod älgstek med honung /balsamvinäger glaserad rödlök, stekta kantareller, glacerade morotsstrimlor,rökt sidfläskströssel, rödvinssås och jordärtskockspure.
Jag var extra stolt över jordärtskockspuren även om den blev något för lös,då självaste jag hade odlat kockorna! Sedan känns det bra att veta, älgen har levt ett liv i frihet... så den har haft ett bra liv... därför äter jag köttet med gott samvete! 


Eftersom att det är helg för mig, ska undertecknad ha sovmorgon...åtminstone till halv åtta, sedan är det till att snöra på löparskorna och ge mig iväg på min halvmila tur... löper inte hela sträckan ännu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: