Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 26 september 2014

Det gäller att finna det!!!

Usch!!... regn och grått ute, vilket gör att humöret inte är på topp! Jag blir påverkad av vädret, just nu vill jag bara dra något över huvudet, solljuset gör underverk.... man ser ljust på tillvaron, regn och grått, gör att allting blir mycket svårare än det egentligen är. En grå och regnig höst är definitivt inget för mig!! 
Så nu tänker jag klä mig efter väderleken och ge mig ut med hundarna, då glädjer jag dom och det gör mig glad, plötsligt blir det lite ljusare i sinnet mitt!! Det gäller att finna små ljuspunkter i allt det gråa! 


     Det är det lilla som gör tillvaron!!... eller hur???

Kram från en som kan hitta ljuspunkter i tillvaron även om det känns mörkt ibland.... hade det aldrig varit mörkt, då hade man inte uppskattat ljuset!! 
               Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: