Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 18 september 2014

Oerhört tacksam!!

Ibland är det verkligen någon som håller sin hand över mig och jag är oerhört tacksam!
Lånade ut mitt hästsläp och har fått det tillbaks, då jag behöver det till att köra lammen i.... som tur är så har jag inte gjort det iordning. Fick ett sms idag på morgonen, att hästen som hade transporterats i det troligen var smittad av kvarka... vilket är en oerhört smittsamm sjukdom som är rapporteringsskyldig.
Igår var min tanke att besöka vännerna och hästen (detta så klart innan vetskapen om smittan)  men klockan hann bli mycket så det blev inget besök, det tackar jag min gud för. Hade varit rena rama mardrömmen att få in smittan här på gården. Skönt med ärliga människor, som inte döljer saker!!!
Prover ska tas på hästen idag... men provsvaret dröjer några dagar... så de ska hämta vårt hästsläp och detta måste saneras grundligt. Ibland är det verkligen någon som håller sin hand över mig!!
Hade även turen att få låna ett hästsläp i nästa vecka då lammen ska transporteras.
Jag tycker så oerhört synd om dem,så mycket arbete med sanering, håller tummarna för att provet inte påvisar kvarka.

       Kram från en tacksam själ här på          Liljegården 

2 kommentarer:

  1. Får ju hoppas att proverna är negativa det är alltid nåt men man ska ju ha nåt o göra eller.
    Kram josan önskar dig en trevlig helg♥

    SvaraRadera
  2. Ja det hoppas jag också, men det är troligt vis kvarka. Det är inte lite jobb när det gäller allt som måste saneras!
    Kram

    SvaraRadera

Kommentar: