Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 23 september 2014

Jag blir aldrig känslokall

Fått lånat hem ett hästsläp, då vårt eget inte är hemma..... så nu är allt fixat för transporten av lammen tidigt imorgon bitti. Ska bli skönt när det är över, någon råbarkad köttbonde lär jag aldrig bli.....lika känsligt varje år,men det är ett måste. Bara jag har fått lämnat dem, så känns det bättre....det är dagarna innan som är de jobbiga.
Det är nog bra att man har känslor för sina djur,då behandlar man dem väl, så att de har haft ett bra liv och det vet jag att de har haft här hos mig. 



               Kramar från en  känslig själ!
                                   Ingela 

4 kommentarer:

  1. Förstår dig att det är svårt men som du skrev så har dom haft ett bra liv hos dig♥josan

    SvaraRadera
  2. Tack Josan för de tröstande orden!
    Kram vännen

    SvaraRadera
  3. Usch ja, jag kan tänka mej att det känns. Men det kallar jag ett gott hjärta o sunt förnuft.. Besluta när ngn ska somna in är ingen hit.. Nackdelen när man har djur..
    Tack, mina "pålleprinsar" sover såå mjukt o gott o än så länge fungerar det toppen! :)
    Nu får man ta tag i sin "att-göra-lista".. ;)
    Kram Marie

    SvaraRadera
  4. Nu tar jag nya tag..... livet går vidare, man får tänka på alla fina stunder som djuren ger. Skönt att höra att dina prinsar har det bra. Nackdelen med torvbädd är att när man ska mocka är det något lite svårare att finna det som tas..... samma färg. Du får ha en fortsatt bra dag, vännen!
    Kram /Ingela

    SvaraRadera

Kommentar: