Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 10 september 2014

Nu måste jag sanera!

Väl hemkommen efter en arbetsdag, var det tid att se till min lilla sjukling i stallet...hon gnäggade högt, när hon hörde mig komma! Så min bedömning av hennes hälsotillstånd är att det går på rätt håll.
När jag står i stallet och ska mocka, hör jag något som rör sig i inne sadelkammaren.... går dit för att se efter vad det är, då möts jag av en  halv vuxen räv som tittar på mig. Tyvärr så ser jag att svansen är angripen av rävskabb, så det är väl anledningen till att den har gått in i sadelkammaren i ett försök att finna mat. Rävskabb är ett lidande och oerhört plågsamt för djuret som slutar med att räven svälter ihjäl.
Så för att skona räven för detta, fick min man skjuta den i sadelkammaren.
Så nu har jag fått jobb med att sanera i sadelkammaren, för där vistas katterna nattetid och smittas de av rävskabb... kan de i sin tur sprida det till hundarna och hästarna...... något som är rena mardrömmen!! Så imorgon vet jag vad jag ska göra!!!!!
Mulle får hålla Wilda sällskap 
Kram /Ingela 




2 kommentarer:

  1. Fy det var ju inte kul då är det bara att saner goppas det går bra kram♥

    SvaraRadera
  2. Inte vad jag hade tänkt mig att fylla min dag med, men glad att vi har avslutat lidandet för den lille räven. Där var väl någon mening med att han gick in i sadelkammaren!
    Kram /Ingela

    SvaraRadera

Kommentar: