Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 6 september 2014

Insuper D-vitaminer

Sitter en stund på min halvfärdiga veranda och insuper D-vitaminer, ser när en liten sädesärla gör ett misslyckat försök att få tag i en fjäril...ja du lilla fågel, du behöver samla på ditt förråd av krafter inför din långa flytt, till varmare länder.
Vår lilla Wilma passar på att ligga och slöa i gräset...hon är en riktig soldyrkare....man ska ha det bra på gamla dar!!!
Lilla jag gör inte många knop, tänker inte på allt som jag måste komma i kapp....för det fixar jag i nästa vecka, så det lägger jag ingen energi på idag!!!
                    Min trogna gamla följeslagare
                 Kramar från oss här på Liljegården

2 kommentarer:

  1. Så mysigt ni ser ut o ha det i solen. Ja det är bara o passa på o njuta av det underbara vädret.. Bra o fylla på energiförrådet , så man klarar av vintermånaderna lite lättare sen..
    Krya på dig!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Ja, vi behöver solens läkande kraft för både kropp och själ!
    Tack Marie, det går på rätt håll här, när det gäller hälsan.
    Kramar /Ingela

    SvaraRadera

Kommentar: