Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 25 september 2014

En solskenshistoria... så här på morgonen

Det nya fågelbordet utsatt utanför ett av köksfönstren, så att jag kan följa aktiviteterna på detta i vinter.
Så nu på morgonen när jag skulle inta min frukost, fick jag se hur rödhakar, talgoxar och blåmesar undersökte deras nya foderplats. Men ännu finnas det föda för dom, så någon mat lägger jag inte förrän det blir kallare....... den åsikten höll inte fåglarna med om!!.... för plötsligt var det inte fågelbordet som fångade deras uppmärksamhet, nej!!... jag var målet, då fem fåglar satt sig på fönsterspröjsen och tittade mig djupt i ögonen. Då de inte fick någon reaktion, började samtliga banka på fönsterrutan med sina näbbar
Detta kunde jag inte motstå, mitt hjärta smälte..... så min frukost fick vänta.
Ut i stallet och hämta solrosfrön till dom, men här slutar inte solskenshistorian, för med mig in i stallet hade jag sällskap av en fågel, som antagligen skulle se så att jag verkligen hämtade mat till han och polarna.
Som tack, förser de mig nu med en underbar utsikt dagligen, när jag intar min frukost!!


            Kram från frukostbordet /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: