Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 7 september 2014

Pest eller kolera

Jag skulle se till hästarna, så att allt var okej... men märkte med en gång att Wildas gång inte var normal.Nu står mitt hopp till att det inte är känning av fång. Munkorg blev det till att sätta på henne,hon har aldrig haft det tidigare, så hon verkade bli en aning stressad av att inte kunna beta.... det tar ju sin tid innan de får in tekniken. Hon blev svettig och jag tempade henne, men ingen feber i varje fall, så det kan bero på stressen.Så det var att välja mellan pest och kolera, antingen sätta henne i boxen eller pröva med munkorg.Så nu återstår det bara och se om hon klarar sig, genom att bära munkorg... då får hon inte i sig lika stor mängd gräs.  
Hon ser inte glad ut och jag känner mig som en bov.... känns inte alls bra att behöva sätta munkorg på henne..... men hjälper det bara så är det bra.

Godnatt säger vi här på Liljegården 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: