Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 2 november 2018

VÄNTAR OCH VÄNTAR

.... på paketet, som nu har irrat hit och dit i Sverige under tio dagar. 
Tänk om det hade varit avelsägg, då hade det varit kört. 
Hur svårt kan det vara att sortera rätt?...... tydligen väldigt klurigt.



Det jag väntar på är en mobil hönsgård, så jag ska kunna öka den de redan har. 
Som den hönsmamma jag är, så vågar jag inte släppa mina små silkisar.....ut helt i vida världen  där många faror kan vänta! 
Tokigt att jag kan bli så glad för höns?...... nej inte om du frågar mig, jag gillar de flesta djur.



Hoppas på att paketet ska dyka upp här idag....men jag blir inte förvånad om det inte blir så!

(Har idag fredag fått besked att paketet för andra gången befinner sig på terminalen i Växjö och att mitt ärende kommer att behandlas i nästa vecka.) Är det detta som kallas snabb och säker leverans? 


Silkisarna som kläcktes fram i kläckaren, ska förhoppningsvis få lämna sin bur i nästa vecka. 
Jag kan ännu inte avgöra om de är tuppar eller hönor, hoppas så klart på hönor.
Kram från en som väntar och väntar på det där paketet/Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: