Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 12 november 2018

KNÖLEN MED STORT K!!

Började min dag lite bakvänt med en ridtur först, stallarbetet lär ju inte få fötter.....varför ska det alltid vara som det brukar??

Jag kunde räkna löven  på träden, som envist kämpade sig kvar på grenarna.....nog märks det att naturen går i ide.
Marken var klädd i ett rost rött täcke och det enda som hördes var  lövens prasslade under hästens hovar.



Knölen med stort K, dvs. Jordärtskockan fick bli basen i soppan idag. Älskar denna knöl, lätt att odla, ger mig nya knölar år efter år.....för att sen inte tala om hur himla god soppan blir!....Mmmm!!!! 



Den ser inte mycket ut för världen den där knölen....men så mycket gott man kan göra utav den.

Behöver väl knappast berätta, att den värmde ända ner i tårna, efter dagens ridtur....
( jag har lagt ut receptet i ett tidigare inlägg under rubriken
" Höst tur och jordärtskockor")
Kram från Ingela

1 kommentar:

  1. Har jag smakat den soppan tro? Hm, älskar soppa så detta ska jag testa, ska söka upp ditt recept :) Dimman har lättat, äntligen ser jag 1 meter framför mig ha ha...
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Kommentar: